Els catalans utilitzen cada cop més els serveis digitals d'atenció ciutadana

L’ús dels serveis que ofereix la Generalitat de Catalunya en línia va continuar creixent a bon ritme durant el 2017. En concret, les tramitacions en línia van augmentar un 69% de mitjana i van arribar a les 171.566 sol·licituds de cita prèvia en línia; les 163.099 consultes, queixes i suggeriments a la bústia de contacte, i les 803.914 sol·licituds de tràmits.

En aquest sentit, l’ús de la cita prèvia va ser el servei que més va créixer, un 168%. La facilitat a l’hora de demanar data i hora per fer consultes o tramitacions a les oficines presencials de la Generalitat ha permès aquest creixement. El sistema permet, a més, modificar o cancel·lar aquestes cites. Els temes que més sol·licituds han tingut han estat la renda mínima garantida de ciutadania, les visites a l’antiga presó Model i el Registre de parelles estables.

Per altra banda, les consultes, queixes i suggeriments que es reben a la bústia de contacte van créixer un 26%durant l’any passat.

La voluntat de la Generalitat és reduir al màxim els terminis de resposta. En aquest sentit, es va elaborar un manual perquè tots els departaments i organismes públics segueixin les mateixes pautes d’actuació i tinguin uns terminis concrets de resolució.

Finalment, la plataforma Tràmits gencat va créixer un 12% durant l’any passat. Aquest espai informa dels més de 1.800 tràmits que ofereix la Generalitat de Catalunya. La Generalitat està augmentant l’oferta de tràmits que es poden fer en línia en virtut de la Llei 39/2015, que obliga a les administracions públiques i entitats a fer servir mitjans electrònics en la tramitació del procediment administratiu.